Tuesday, April 11, 2006

petang yang me'nebes'kan..


lokasi: mcd terminal larkin..
masa: ntah,senja yang rembang kot..(rembang tu apa?)
mood:suam-suam kuku jek..tahap kebulo yang sederhana..


ada benda menarik yang aku nak cerita kat sini..benda yang aku memang tak sangka.. aritu aku dok lepak kat mcd pas class sorang-sorang..nak kata lapo tak jugak..mungkin saja nak buang masa..sedang aku syok layan blues sambil termenung manja..Tiba-tiba..

“as’kum..boleh saya tumpang duduk kat sini?"

eee….apasal la nak tumpang duduk plak.mcd ni dah tak cukup tempat duduk apa…aku bengang betul la sebab macam menganggu aku nak layan blues plak..tak boleh jadik ni..aku pun angkat muka..

erkkkk…!!macam nak pengsan..nak muntah hijau pun ada jugak..nebes..hehe.alamak,..mamat ni ke???tak berkelip kejap mata aku ni..terkedu dan terkesima..perasaan becampur baur la katakan..

sebenarnya mamat yang di maksudkan tu senior aku masa aku form 6 dulu.sebelum aku sambung study kat sini,aku pernah masuk form 6..adala dalam 3 bulan cam tu.dia ni plak ketua pengawas kat sekolah aku tu.dia ni memang menjadi pujaan di kalangan kawan2 aku temasukla pompuan2 gedik yang lain.mungkin sebab dia ni ala-ala hensem dan alim gitu..suara dia plak bila bagi ucapan memang lemak merdu selemak gulai lemak yang ada kat kedai..so,ramai la yang tersangkut dan cuba2 nak menyangkutkan diri diaorang…

aku?hehe…aku takla sampai tersangkut…Cuma aku suka tengok muka dia…lagipun masa tu aku memang dah couple ngan patner aku..so,malas nak amek port..kebetulan dalm bas dia memang selalu duduk kat seat yang betul2 kat belakang seat aku.

Satu hari tu,member aku bagi idea yang aku sumpah takkan buat lagi…

“apa kata kalau ko cube tekel abang tu…manala tau sangkut ke..boleh kita share sesama..”

aku ingat lagi dialog poyo kawan aku tu sampai sekarang..lepas penat aku timbang2 idea tu,aku pun setuju..esoknya aku bagi dia nota kecik berserta nombor telepon umah aku sekali dan sedikit ayat2 jiwang yang kitaorang karang sesame..ceh..! petang tu jugak dia telepon aku..tak sangka sungguh aku..aku pun layan tapi cam suam-suam jela..bila dia kata yang dia ‘suka’ kat aku, aku gelabah tahap cipan..tak tau nak buat apa.last-last aku buat bodo jek..hehe..sampaila sekarang..tak sangka dia muncul lagi depan mata aku..

kitaorang borak2 biasa je..aku pun cam dah takde selera nak telan burger yang kat depan mata..sekarang dia masih kat uum..aku lupa nak tanye dia amek course apa.tak lama pastu,aku mintak diri nak blah.tak tahan rasanya dok lelama kat situ..boleh kene sawan aku dibuatnya..hehe..yang lemahnya..

“boleh saya amek nombor hp awak?”

alamak,camne ni..nak kelentong tapi hp aku kat atas meja plak tu..ish, tak boleh jadik ni..dah nak kering kepala aku carik idea..

“hp saya hilangla..ni pun adik saya punya.saya pakai sementara...”

cam tak lojik je alasan aku tu.ah,bantai jela..asalkan lepas..tapi untuk tak kecikkan ati sesape aku mintak jugakla nombor hp dia walapun tanpa rela..huhuhu…fuh! lega bila aku dah sampai umah..tapi aku terpikir, mungkin ke dia fikir yang aku ni saja nak mainkan ati dia? Erm..cam bersalah plak aku rasa.tapi aku takde niat nak mainkan hati dia cuma dulu aku nak main2 je..boleh gitu?? Apapun aku doakan dia bahagia dan jumpa pompuan yang lebih baik dari aku..
cewah!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home