Wednesday, March 29, 2006

me and my bestfriend...






hehe..lama tak jenguk..minggu lepas aku memang agak busy.sebab???semuanya sebab-sebab yang tak masuk akal..hehe..tapi yang penting hari jumaat lepas aku jumpa kawan baik aku..dah lama tak jumpa dia..beberapa malam sebelum tu,aku asik mimpi yang buruk je tentang dia..aku diburu kerisauan yang tak terbendung..so,jumaat tu,pas setelkan urusan seri paduka baginda aku tu,aku cam bosan giler..so,aku niat nak lepak kat cs..apa yang aku cari??aku pun tak tau..

ingat nak jalan sambil cuci mata jek tapi terkopak plak duit aku..takpela,..lagipun cam dah lama tak mengoyakkankan purse aku ni..pastu belasah kek sampai cam nak muntah..sorang2 gak..nape aku cam asik sorang2 je ni?aku pun tak tau..

dah puas cuci mata,aku balik..sampai terminal larkin,aku call eina (bespren aku)..tetiba nak jumpa dia.aku plan nak turun BP jumpa dia tapi dia ada kat taman U.so,dia suruh aku ke sana..seronok + bimbang nak jumpa dia..kenapa?aku pun tak tau..

jumpa dia,aku teman dia g utm sebab dia sibuk ngan tesis dia..kengkawan dia pun sume turun sana.dapatla aku jumpa ngan classmate dia ambil berkenalan..cewah!..

dah setel sume urusan dia,baru kitaorang lepak sesama + borak2 tentang life..erm,..aku bagitau dia pasal mimpi aku..dia kata..

"agaknya maksud mimpi tu,nak aku mintak maaf kat ko.yela,kan aku banyak buat salah kat ko.takut tak sempat nak mintak maaf plak.."

sedih aku dengar dia cakap camtu..menitik air mata aku tanpa aku sedar,,..tapi sempat gak aku cubit dia sebab cakap yang bukan2..

aku pandang muka dia..pandang puas2..makin lama aku pandang makin sayu hati aku..sebab?aku pun tak tau..malam tu aku tido umah akak dia..heheh..dia masak..erm,..cam tak caya jek..soknya,dia hantar aku balik..masa borak kat dalam kete aku pandang muka dia..air mata dia berlinang..!!!kenapa?aku pun tak tau..aku tanya dia tapi....

banyak yang pernah berlaku antara aku dan eina..kitaorang pernah jadi kawan dan musuh..pernah kehilangan sayang seorang kawan dan pernah menanti dan mengharap kasih seorang teman..mungkin orang lain tak faham..tapi bukan tugas kitaorang untuk buat orang faham..yang pasti,dia tetap kawan aku sampai bila-bila....



"aku sedih melihat dia sedih..aku gelisah melihat titik air matanya..dan aku resah andai dia pergi..kenapa??sebab dia teman yang cukup istimwa dan takkan pernah ada gantinya.."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home