Thursday, March 23, 2006

kawin-kawin..??


aritu masa aku sibuk kemas surat khabar lama yang memang dah menimbun kat umah aku tu,aku terjumpa satu artikel yang aku nak share kat sini..c'mon,lets check it out...


LONDON 2 Feb.-Sejarah tercipta dalam sejarah ketenteraan Britain hari ini setelah sepasang pasangan lesbian melangsungkan perkahwinan di bawah undang-undang orang awam yang baru dilaksanakan di negara ini.
Pasangan Sonya Gould,19, dan Vanessa Haydock,18, kedua-duanya anggota tentera darat berpangkat prebet di unit logistik telah disatukan di sebuah pejabat daftar perkahwinan di Chippenham,Wilsthire, di barat England.
"Kami gembira kerana dapat melangsungkan perkahwinan ini lebih-lebih lagi psetelah mengetahui kami adalah pasangan lesbian tentera darat pertama yang berbuat demikian,"ujar Haydock sebelum mencium pasangannya Gould di hadapan sahabat handai dan keluarga yang hadir.
Kementerian berkenaan telah mengharamkan kemasukan anggota tentera baru daripada golongan gay dan lesbian sejak Febuari tahun 2000.
"Kami gembira sekiranya terdapat anggota-anggota tentera yang menjalinkan hubungan sesama jantina dan mampu hidup gembira selepas berkahwin,"tambah jurucakap tersebut.
p/s; aku doakan mereka bahagia..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home