Friday, February 09, 2007

alahai si poyo...


Hahaha..sblm nak menaip aku rasa cam ketawa sampai gile dulu..alahai..terasa poyonyer lah aku ni..beberapa ari lepas,housemate aku puasa..so,aku rasa cam berhati mulia plak ptg tu nak memasakkan juadah berbuka puasanya untuk beliau..siap tanye lg nak makan apa..hehe..dia kata teringin nak makan kuih buah melaka..

Pastu aku g la pasar..ewah2..ngan kompidennye aku membeli bhn2 untuk juadah ptg ittew..selain dr ikan..dh tentu la aku beli sekali bhn2 nak wat kuih yg disebut td..

Pas siap masak lauk, aku bersiap sedia nak wat kuih tu..hehe..sekali lg aku berasa sgt kompiden sambil menyingsing lengan untuk mula menguli..

Dh siap uli,pastu gentel..pastu masukkan dlm periuk yg ada air mendidih..setakat tu,aku masih rasa sgt kompiden..

15 min..erm..napela tak msk2 lg menatang ni..aku try angkat,alamak,keras lgla..takpela..tunggu lg..sampaila sumenye siap digentel,kuih yg 1st masukkan msh tak masak..sampaila waktu buka puasa..beliau terpaksa berbuka tanpa kuih tu..aku dh mula sengih2 kambing..aku capai hp n sms ngan akak aku..

pesal kuih tu tak masak2 lg?dh dkt sejam..’

‘ko gune tepung apa?’

‘tepung beras la’

hahaha..pastu br aku tau..AKU SALAH TEPUNG!!..patutla tak masak2..penat kitaorg ketawa cm nak pengsan..terasa bodo+poyo+sengal plak aku ni..

sudahnye aku wat semula kuih tu..tp,guna tepung yg btl..hasilnyer..haha..sdp la jugak..huahuha..terasa POYOOO..sesangat..

4 Comments:

Blogger [SweetL0v|Ng] said...

haiyak..apalah anak dara nie..mcm mana boleh salah tepung? nanti is hadiahkan buku resipi untuk wat kuih eh..sian dia.. haha..nak gelak gaklah..ngeh4

Saturday, February 10, 2007  
Blogger CiK Jim o(>,<)o said...

huahuahua...
ishh cmne leh slah tpung cik kak???
har...har..har..
ehh kek yg awk bgi kat sye ari2 sdapp lar...nyumm2..
anywy thnkzz...:)

Sunday, February 25, 2007  
Blogger lara said...

haha..tu la namanye kslpn teknikal..iyola tu..gelak la is bebyk..kitaorg dh keras coz byk sgt ketawa..terasa diriku sungguh hampeh..

Sunday, February 25, 2007  
Blogger Ray said...

takpe, takpe lara. biar salah skrg, nnti dah jumpe mertua dah expert dah.

buat poyo je ngan is tu..dia mmg camtu suka poyo kan org..

ngehehehe..

Wednesday, March 07, 2007  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home