Thursday, December 07, 2006

kecewa cinta..



Kadang2 kita cam lupa ngan derita orang lain…mungkin sebab kita selalu hapy..tanpa ada apa2 yang mengganggu kita..aku selalu baca blog seseorang..blog yang aku rasa cam dah cukup lama takde bunga2 ceria..setiap baris tulisannya cume cerita tentang derita cinta yang dia rasa.seseorang yang dah buat dia cukup bahagia tapi sume tu seketika je..akhirnya dia kecewa..walaupun aku takla berapa kenal ngan si dia ni tapi,aku tau dia sebenarnya seorang yang ceria..seorang yang selalu buat orang ketawa…aku cume harap dia kuat menghadapi sume ni..harap2 ada yang akan buat dia ketawa..
’tabahla hatimu,kawan…’

Erm…sakit kan bila kecewa cinta…

Pagi ni topic kat hotfm”sebab anda putus cinta”… yang menariknya pasal seorang lelaki yang putus tunang disebabkan cinta tunangnya beralih pada tomboy yg juga
housemate pompuan tu selama 2 tahun..erm,..banyak yang kita tak duga dalam hidup ni,kan..hehe..kira terer la tomboy tu sebab berjaya menyengetkan tunang orang..heheh..mengikut ceritanya,lau tak,25hb ni lelaki tu kawin ngan tunang dia…nak wat camne,kan..nada suara lelaki tu nampak penuh ngan rasa marah dan sakit hati..takpela,dia layak untuk marah…

erm…lagi satu masalah sorang kawan..dia rasa bersalah untuk terus bersama ngan partner dia..sebab dia yang bawak partner dia dalam dunia senget ni..pastu dia nak wat partner dia tu benci ngan dia so,senangla dia nak tinggalkan partner dia tu..dia mintak pendapat aku..aku pun tak tau nak kata apa.tapi,aku rasa ada cara yang lebih baik daripada dia wat partner dia tu benci kat dia..apa pun,yang penting hati..lau ada apa2 masalah,bincang baik2..teruskan je hidup cam biasa..hal yang lain2 tu, bak kata cik leen kita,..biar masa yang tentukan segalanya..hehe..

4 Comments:

Blogger Ray said...

betul kata you ni. tak semestinya buat seseorang benci pada kita akan buat kita boleh lari dr tanggungjawab. lagi2 bila kita dah 'heret' dia ke dunia senget..

Tuesday, December 12, 2006  
Blogger cayunkbee @ misi aishah @ cekakrambutpink said...

biar kan ajer...biar benda ni suma jadi ikut flow..tak payah sibuk2 nak buat orang benci kita..sebab sudahnyer kita akn menyesal giler2....lebih baik berpisah bila sama2 dah ready..tak ada sape yg akan sakit ati....
(bercakap dari pengalaman...ngehngehngeh....)

Saturday, December 23, 2006  
Anonymous Anonymous said...

ini 1st time saya ke sini...selama ni cuma layan blog sendiri je. org tgk blog saya pun saya tak tau :)

apa2 pun bila berkata tentang kecewa... kita tak boleh lari sebenarnya. Kadangkala hidup lebih mudah jika org lihat kita sentiasa happy berbanding melihat kita bersedih.
kadangkala lebih mudah berdiam dari berkata-kata :)biarkan org hanya melihat kulit kita tanpa melihat isinya

bab menyengetkan org st8 tu... i'm totally aginst it. carilah org yg terang2 senget juga. respect hati dan perasaan org lain... hotmat relationship org lain kalau kita nak org hormat relationship kite :)

happy always lara :)

Sunday, January 21, 2007  
Blogger lara said...

thanx sekut..sudi gak singgah kat blog yg dah bersawang ni..

pepun sekut,mmg btl 'lebih mudah jika org lihat kita sentiasa happy berbanding melihat kita bersedih.'..

happy always juga tok cik sekut..;)

Saturday, January 27, 2007  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home