Wednesday, November 30, 2005

sedih ke??

kita selalu dengar orang kata 'apa yang berlaku, walaupun pahit tapi pasti akan ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya..' percaya?? aku memang yakin dan percaya kerana itulah janji TUHAN untuk hambanya.dan kerana itu, aku redha dengan apa yang berlaku..aku sedang mengutip semangat dan kekuatan untuk aku terus menelusur hari2 ku tanpa airmata..mampu ke??itu persoalan yang kini kian menyesakkan dadaku..selama bertahun aku hidup sebagai seorang insan yang cukup bahagia dengan cinta yang 'dia' berikan pada aku,kini aku harus menjalani hidup tanpa 'dia' disisi..mampu atau tidak,itu bukan lagi persoalannya bagi aku..apa yang pasti, aku MESTI kuat..jalan hidupku masih panjang dan aku perlu terus melangkah tanpa pernah berputus asa..itu janjiku pada diri sendiri..insyaAllah,aku tidak akan mensia2kan harapan kawan2 yang ingin melihat aku kembali menjadi aku yang dulu...

hari ni,aku balik umah mak lepas melepak kejap kat pontian..hehe,,bukan lepak ape pun..setakat dok kat tepi laut yang dah surut n keruh kat dengan bus stand..dok bersembang ngan seseorang yang boleh aku kategorikan sebagai besfren..hmm..borak ape??ape lagi kalau bukan pasal hati yang terluka ni..ceh!hehe..tapi betul,kan..meluahkan rasa pada orang yang sama2 pernah merasakan apa yang kita sedang lalui itu lebih menenangkan..dia la orang yang banyak memberikan motibasi pada aku yang dulu hampir putus harap dan hilang arah kerana ditinggalkan..dia yang banyak bagi semangat dan dia jugala orang yang lihat aku jadi macam dulu...aku dan dia sama2 pernah rasa sakitnya ditinggalkan..dan kami yang sama2 mengerti sedalam mana sakitnya..so,lepas lepak dengan dia,aku yang masih hanyut dan terawang2 tak tau nak wat apa..sampai terminal larkin,lepak kat mcd sengsorang sambil membelasah burger..huahhuah..tapi,bila nak suap burger tu kat mulut jek,teringat kat dia yang memang suka sangat makan burger kat mcd..sudahnya aku tak ada selera langsung nak habiskan burger tu..rasa cam membazir jek,tap dah takde selera,nak wat camne...pastu,tetibe jek hati aku sayu dan hba sangat mengenagkan pa yang berlaku pada aku dan dia..rasa rindu kat mak plak cam tak leh ditahan2..tanpa berlengah,aku beli tiket dan terus balik umah..bila sampai umah,dengar suara makabah,baru rasa tenang....mak,u are always be the best whnevr i need u...

3 Comments:

Blogger CiK Jim o(>,<)o said...

hai....larakiara...
knape ek cinta yang dip'tahankan slalunya blalu dgn kekcewaan??
cinta 2 unik, tp cnta m'bawa ksengsaraan r8???

Thursday, December 01, 2005  
Blogger CiK Jim o(>,<)o said...

cnta...apa ertinye cnta jka diri mderita, apa erti cinta klu pgorbanan yg dberikan sia2... apa erti cinta jka x dhargai.... n apa erti cnta jka hnya kita yng merindui dirinye..........

Thursday, December 01, 2005  
Blogger lara said...

erm..shajime,biasala..hidup mesti ada turun naik,kan.apepun,life must go on,..

Saturday, December 03, 2005  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home